donderdag 23 februari 2012

Actief naar Pasen-elke dag 1 actiepunt



Vanaf gisteren duurt het nog 40 dagen totdat het Pasen is. En Pasen is voor mij iets heel bijzonders. Daarover later meer. In ieder geval wil ik het niet zomaar voorbij laten gaan, zonder er aandacht aan te besteden.

Vorig jaar heb ik meegedaan met het project van HGJB: "make a difference".
Dit project bestaat uit 50 actiepunten waarmee de wereld nét een beetje mooier wordt.

Dit jaar wilde ik graag weer meedoen met dit project. Maar dit ging niet zomaar. Toen ik bij onze plaatselijke boekhandel vroeg of zij het boekje hadden, bleek dat zij hem niet binnen hadden gekregen. Geeft niets, dacht ik, want we hebben altijd nog internet! Niet dus. Nouja, internet hebben we wel, een los boekje bestellen bleek een ander verhaal. Ik kon ze namelijk alleen maar per 10 kopen, maar 1 boekje is goed.

Ineens bedacht ik me: "wie niet waagt, wie niet wint". Dus ik belde HGJB op en ja hoor, ze hadden nog een los boekje liggen. Mijn adres werd opgeschreven en de acceptgiro zou worden meegestuurd.

Dus toen ik vanochtend een brief van het HGJB in de brievenbus zag liggen, maakte mijn hart een sprongetje! Hij is binnen!! Maar ik werd nog blijer toen ik het hele lieve briefje las van de afzender. Ik krijg het boekje cadeau!!

En toen ik het boekje opensloeg, las ik dit actiepunt:


"Bedank iemand voor wat hij/zij voor je deed"




Nou, kwam dat even goed uit! Ik heb meteen een bedankmail gestuurd naar de mevrouw die mij het boekje heeft gestuurd. Dus actiepunt 1 is voltooid!

Vanaf nu zal ik elke dag een actiepunt op mijn site zetten. uit dit boekje, maar ook uit het boekje van vorig jaar. En weet je wat ik nou zo gaaf zou vinden? Als JIJ ook mee zou doen!! Laten we bewust stilstaan bij Pasen en samen de wereld nét een beetje mooier maken! Doe je mee?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten