zaterdag 25 december 2010

Hoor de engelen zingen...


Vannacht (kerstnacht) rond 03.00 uur lag ik even wakker. Opeens hoor ik heel zachtjes een paar prachtige, zuivere stemmen die "stille nacht, heilige nacht..." zingen. Even nog denk ik dat ik droom of dat iemand de radio aan heeft staan. Maar het geluid is zo mooi, zo puur dat het onmogelijk uit een geluidsbox vandaan kan komen. Ik schuif het gordijn een stukje opzij en daar staat een koortje van ongeveer 10 mensen. Het was het mooiste geluid wat ik ooit gehoord heb, het leken wel engelen. Ze stonden daar in de koude donkere nacht. Het klonk zo puur, zo zuiver en zo prachtig...niet te beschrijven. Samen hebben we genoten van de wonderlijke klanken en ik moest denken aan die kerstnacht, bij de herders in het veld. Ook zij werden in de nacht opgeschrikt door gezang. Maar dan door echte engelen. Wat een wonder moet dat geweest zijn!

Hoor, de eng'len zingen d'eer van de nieuwgeboren Heer! Lof aan U die eeuwig leeft en op aarde vrede geeft.

(ps het koortje zingt voor iedereen die ernstig ziek is...in dit geval voor onze overbuurvrouw)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten